Monday, March 23, 2009

Brainstorm Yang Cukup Mengujakan

Pintu gerbang UM menyambut kedatangan saya dan Kak Dhiyaul Hanis (pemandu kereta tanpa lesen).Sampai sahaja di bilik seminar,ceramah yang bertajuk Secularisme to Feminisme yang disampaikan oleh Saudara Faisal.Nah,saya terpana sedikit melihat kak Fazilah berada dihadapan saya.Hm..Allah kabulkan permintaan saya untuk bertemu beliau.Mahu sahaja berkerut dahi,the critical thinking ketika tajuk ini dikupas dengan berilmiah.nah satu persatu satu ajaran dan isme telah lahir dan mula beranak pinak.Insya Allah saya tiadak akan menulis tajuk femenisme ini selagi saya tak faham dan tak hadam.

Brain storming yang cukup membuatkan saya benci.Sudah saya jangkakan lidah saya kelu, untuk memecahkan pemikiran ini belum mampu saya buat.Ketika Brainstorming Ibarat UIA VS UM VS UKM.ok2.Blik sahaja msg Saudara pencinta Islam menyuruh saya bertenang jangan sampai syukriah terpedaya dengan Iblis dan syaitan.

Conclusian ,saya ingin menjadi seorang pemikir,bukan muslimat yang pandai merespon sebaliknya cipta isu.Fikir secara crtitical,gunakan segala potensi yang ada.

3 comments:

..::بشرى::.. said...

salam...bagus2,ada semangat budaya ilmu...teruskan lagi

Unknown said...

sedap tajuk yang dikupas. Cumanya agak melucukan, sekularisma belum mampu mencipta sesuatu untuk lelaki.

Maksud ana, kalau perempuan, feminisma, kalau lelaki, apa ya? maskulinisma? :-) gayisma kot

ya, sekularisma bukan sekadar menyerang perempuan, tetatpi turut menyerang ekonomi dengan nama kapitalisma, menyerang sistem kemasyarakatan dengan nama sosialisma,menyerang hiburan dengan nama hedonisma,menyerang sistem kepercayaan berugama dengan nama atheisma, menyerang semangat berfikir / ilmu pengetahuan

dengan nama liberalisma.

rauf said...

ada la..

patriakisme.. kebalikan@anti-tesis kepada feminisme..

Kalau takde nama pun, tapi kalau dah terkeluar dari mengagungkan Allah dan berhajat kepada-Nya -dalam apa-apa perkara pun- dah boleh diisytihar sebagai sekularisme..

saya tersenyum tatkala membaca artikel ini.. :)

teruskan perjuanganmu, sahabat..