Sunday, August 23, 2009

Perlu Tindakan Pembaikian Segera. ..

Agak sukar untuk saya berfikir dengan cara yang baik.Maksud saya memikirkan perkara dasar dan seterusnya barulah menginjak kepada perkara yang furuk.Kebiasaanya muslimat,agak berjela-jela butir penyampaianya berbanding dengan muslimin yang agak jelas dan ringkas perkara yang disampaikan.
Saya juga agak kurang bijak menyusun kata-kata dan bahasa penegasan dan lontaran idea mahupun cadangan yang tidak tersusun kemas.Saya cukup tertarik dengan cara pengucapan ustaz Dzulkhairi yang agak tersusun dan Umar yang mencetuskan lebih kefahaman.
Dalam,pembacaan juga,saya masih belum terasa eleman rasa dan tahu apa matlamat apa yang dicapai dalam pembacaan.Pembacaan yang baik sebenarnya,akan mencetus elemen suka dan mahu,mencari,mengkaji dan saat akhirnya dia akan memuntahkan kembali apa yang dibaca iaitu dengan cara berkongsi ilmu.

3 comments:

Unknown said...

Bagus, x luntur dek komen ana. Moga Allah permudahkan urusan kamu dalam pembacaan dan penulisan.

nory izecson said...

erm,masih byk yg perlu diperbaiki dlm bentuk penulisan n susunan ayat..kna perbanyakkan lg ilmu di dada n pembacaa krn itu akn meningktkn lg pengetahuan dlm diri.. jgn jd spt penulis yg lantang menulis tp diri sndr xmemahami apa yg ditulis..anyway,double you effort..

nory izecson said...

erm,one more thing..dlm keghairahan mengejar sesuatu yg entah atas dasar apa?? empunya badan sendiri yg tahu), jgn la smpai perkara yg sepatutnya mjd keutamaan diabaikan spt pelajaran n assignment.erm,take note..